Cruisen - Reisverslag uit Québec, Canada van Sylvia Cornelissen - WaarBenJij.nu Cruisen - Reisverslag uit Québec, Canada van Sylvia Cornelissen - WaarBenJij.nu

Cruisen

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

03 September 2015 | Canada, Québec

Het is hier in Canada nu donderdagavond 20.00uur en ik zit nu drie dagen op het schip. We zijn begonnen in Montreal, waana we dinsdagavond naar Quebec zijn gevaren. Woensdagmorgen zijn we in Quebec aangekomen en woensdagnacht hebben we hier overnacht. Omdat we vannacht in de haven bleven liggen, mochten we gisteravond van het schip af en zijn we wat gaan drinken in Quebec. Vanavond zijn we om 18.00 weer gaan varen naar volgende bestemming, Saguenay, hier komen we rond 8.00 aan.

Tot nu toe bevalt het heel goed, we hebben een leuke groep van acht mensen, uit Portugal, Spanje, Polen en Duitsland. We hoeven nog niet te werken. We staan ‘s morgens om 7.00 op, ontbijten om 7.30 en verzamelen om 8.00 in de training room. We hebben lessen gehad over basic food hygiene, veiligheid en Seabourn. We hebben ook een paar rondleidingen gekregen op het schip, ook om de escape routes te kennen en gister mochten we met een brandslang spuiten. Het is nog wel lastig om ergens te komen en om iets te vinden op het schip, bijvoorbeeld de wasmachines of het goeie dek. Het is echt heel groot en als je mijn richtingsgevoel hebt, wordt het wel lastig:p Gelukkig ben ik niet de enige die elke keer nog loopt te zoeken.

De eerste dag hebben we onze werkkleding gekregen en die dragen we nu al tijdens de lessen/trainingen. Ik moet nog wel wennen aan mijn nieuwe naam, Hendrika.. In mijn paspoort staat niet Sylvia, maar Hendrika Sylvia en Hendrika is de naam die ze hier aan moeten houden, dus dat staat op mijn naamplaatje:(

Ik deel een kamer(tje) met twee meiden, 1 uit Polen en 1 uit Spanje. Het is gezellig en tot nu toe is het geen probleem dat de kamer zo klein is. Gelukkig hebben we onze eigen wc en douche en verder hebben we 2 stapelbedden, een kast, koelkastje en een televisie.

Ook het eten is heel goed, drie keer per dag buffet. Ik eet nu alleen wel 2x per dag warm, dus het wordt tijd dat ik ga werken, want dit is vast niet goed voor de lijn. Thuis eet je pasta OF rijst en hier kan je lekker alles door elkaar eten (zie foto).Ik ben van plan om vanavond naar de gym te gaan... Vanaf aankomend weekend moeten we meelopen en dat wordt hard werken. Je hebt maar 30 minuten om een suite schoon te maken, dus ik ben benieuwd of ik het hier volgende week nog zo leuk vind:p

Wat wel jammer is, is dat we moeten betalen voor internet:( Ik log dus maar een paar keer per dag in, om de app’jes te beantwoorden en even op internet te kijken.

Ik ga nu weer even leren, want om 8:00 hebben we ons eerste examen. 21 september is de college afgelopen en als we dat examen halen, verhuizen we naar een andere cabin, op dit schip of we worden overgeplaatst naar een ander schip. Als dat zo is, moet ik dus weer vliegen en weet ik niet waar ik terecht kom. Ik hoop dat ik op dit schip mag blijven, want vanaf half oktober worden de bestemmingen van dit schip leuker (Caribisch gebied, Zuid-Amerika en Antarctica).

Ik hoop dat jullie door mijn verhaaltje en de foto’s een (beter) beeld hebben gekregen van het leven op een cruiseschip. Thanks again voor de selfie stick Maris, is toch wel handig :D

Ps. Remmie gefeliciteerd met je 24e verjaardag!! Xxxx

  • 04 September 2015 - 06:49

    Miranda :

    Wat een leuk verslag! Heel veel succes straks met je examen, maar dat ga je redden!!! Ik hoop voor je dat je op dit schip mag blijven. Maar ieder cruiseschip doet heel interessante bestemmingen aan, dus mocht je toch over geplaatst worden: mooi en interessant wordt het zeker! Dus een grote ramp is het niet :-)
    Veel plezier nog, and good luck on your examination. X
    En gefeliciteerd met je broer natuurlijk!!!!

  • 04 September 2015 - 08:15

    Ina:

    Lieve Syl,

    Wat fijn, om zo'n gezellig reosverslag van jou te lezen en te horen, dat je het tot nu toe zo naar je zin hebt. Gisteren hebben we zelfs nog met je kunnen skypen op de wifi van de haven. De verbinding was niet super, maar dat mocht de pret niet drukken. Het was heel fijn, om jouw blije gezichtje te zien en jouw stem te horen. Van de omgeving zag ik niet zoveel, die bestond meer uit "blokjes ", maar die was ongetwijfeld erg mooi. Wat een luxe, al dat eten, net iets voor jou :-)

    Vandaag heb je al je eerste examen. Spannend, maar jij gaat dat zeker redden. Heel veel succes lieverd. Ik hoop voot jou, dat je deze cruise mag afmaken, want het Caribisch gebied is toch echt wel jouw favoriet. Even afwachten maar. Fijn, dat je zulke leuke collega's hebt. Een internationaal gezelschap, lijkt mijn groep op het werk wel, haha. Goed voor je talen!

    Gefeliciteerd met je lieve broer, Rem. Je bent er helaas niet bij, vandaag, maar in gedachten zeker wel!

    Nogmaals succes vandaag met je examen en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag en foto's :-)

    liefs van mama xxx

  • 04 September 2015 - 14:00

    Raffaele:

    Hoi Sylvia, leuk verslag en veel plezier op je avontuur :p

    liefs x Raffaele

  • 04 September 2015 - 19:27

    Daphne:

    Hoi Syl,

    Hoe is je eerste examen gegaan? Het gaat vast goed komen, even doorzetten! Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je het naar je zin hebt. Hier is het weer hartstikke slecht weer, ziet er daar wat aangenamer uit

  • 04 September 2015 - 19:35

    Michelle Lens:

    Hey Syl!
    Wat leuk om te lezen zeg. Ik ga je volgen op je avontuur hoor!
    Succes met je training en examens en ik wil je heel veel plezier wensen de komende tijd.
    Liefs Michelle

  • 05 September 2015 - 01:15

    Sylvia Cornelissen:

    Dankjewel allemaal! Het examen ging goed, 1 foutje maar:) Nog 2 examens te gaan de komende twee weken. Ik heb het zeker naar m'n zin ja en èèn van de leukste dingen is om smorgens uit het raam of op het dek te kijken waar we zijn.

    Jammer dat het weer in Nederland zo slecht is, als jullie het niet meer volhouden moet je echt gaan solliciteren bij Seabourn;)

    Xxx

  • 05 September 2015 - 06:58

    Eugene:

    Super syl!! Fijn dat het zo goed gaat! En leuk om te lezen! Ik hoop dat je deze cruise mag maken tot het eind! Xx eugene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

In 2015 ben ik aan boord gegaan van de Seabourn Quest. Mijn reis is begonnen op 1 september in Montreal - Canada. Via het Caribisch gebied en Zuid-Amerika, is mijn reis op 12 januari geëindigd in Montevideo - Uruguay. Ik heb heel veel (ei)landen gezien en veel meegemaakt in deze 4,5 maand. Het was geweldige tijd!

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 494
Totaal aantal bezoekers 5237

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 December 2015

Werken bij Seabourn Cruise Line

Landen bezocht: