Week 3: Heen en weer tussen Canada en Amerika - Reisverslag uit Baie-Comeau, Canada van Sylvia Cornelissen - WaarBenJij.nu Week 3: Heen en weer tussen Canada en Amerika - Reisverslag uit Baie-Comeau, Canada van Sylvia Cornelissen - WaarBenJij.nu

Week 3: Heen en weer tussen Canada en Amerika

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Sylvia

17 September 2015 | Canada, Baie-Comeau

Het is nu donderdag 3:45 p.m. (bij jullie alweer 21:45) en ik zit nu ruim twee weken op het schip. Ik ben in Montreal begonnen en ben daarna op verschillende plaatsen in Amerika en Canada geweest. We zijn nu onderweg naar Baie Comeau in Canada. Dit schip vaart tot half oktober heen en weer tussen de US en Canada. Elke week moeten we de klok een uur vooruit en 3 dagen later weer achteruit zetten. De afgelopen weken waren druk, maar ook leuk. Ik heb veel gewerkt, geleerd, gegeten, plaatsen bezocht, gefeest en gesport (al 2 keer).

We werken nu elke dag van 8 tot 2 en van 6 tot 9/10 uur ‘s avonds. Na het werk eten we meestal nog iets in de kantine, sandwiches en vrijdag hadden we sushi:) Ik loop mee met Jovanka uit Kroatie, zij leert me dus alles over het werk. Deze week was er een meisje ziek, dus moesten ik en de twee andere nieuwe meiden haar department overnemen, 10 suites. We hebben dus al een paar dagen alleen gewerkt en dat ging goed. Als stewardess maken niet alleen suites schoon, de gasten krijgen hier ook veel aandacht. Vorige week kwamen de gasten terug van hun excursies aan land en toen ze terug kwamen, hebben we ze buiten bij de ingang van het schip ontvangen met een spanddoek, champagne, een rode loper en muziek. Iets anders wat we doen, is de meet & greet, dit hebben we vrijdag gedaan. Vrijdag was het embarkation day, dat is de dag waarop de gasten vertrekken en de nieuwe gasten aankomen en de nieuwe cruise start. Dit is een hele chaotische dag en de stewardesses beginnen al een paar dagen daarvoor met de voorbereidingen. Elke stewardess heeft haar eigen afdeling en op embarkation day gaan we elke suite langs met champagne om de nieuwe gasten welkom te heten en en te informeren over verschillende dingen. Verder worden er tijdens elke cruise block parties georganiseerd. Alle gasten kunnen dan hun ‘buren’ ontmoeten in de gangen en de stewardesses lopen dan natuurlijk weer rond met champagne..

Naast het werk moeten we af en toe ook leren voor examens, ik heb er nu twee gehad en allebei gehaald. Zaterdag hebben we het eindexamen en zondag is de graduation. Ik hoor die dag ook of ik op dit schip blijf of naar een ander schip ga.

Feestjes
Elke week worden er wel 1 of 2 feestjes voor de crew georganiseerd. Op 5 september hadden we een traffic light party, waarbij je met je beker met een groen of rood stoplicht kon aangeven of je wel of niet beschikbaar bent. Dit feest was in de kantine en er was zoals altijd genoeg bier, wijn en eten. Maandagavond hadden een feestje in de crew bar, de mannen moesten als vrouw verkleed en de vrouwen als man, was een leuk feestje :) De feesten duren hier maar tot 1 uur, omdat de meesten vroeg op moeten staan. Je kan daarna natuurlijk wel kiezen of je naar bed gaat of nog ergens anders gaat zitten.

Minder leuke dingen
1. Het meest vervelende hier vind ik de starende en knipogende Filippijnen en er werken er heel veel op dit schip.. Ze doen het bij de meeste meiden, maar het blijft irritant en ongemakkelijk.
2. Iedereen, veel mensen die je niet kent en vooral de Filippijnen natuurlijk, vraagt hoe het gaat als ze je groeten. Het interesseert ze waarschijnlijk niks en ik snap nog steeds niet waarom ze dat doen..
3. Je moet hier 100x per dag je handen wassen, bijvoorbeeld elke keer dat je de kantine in -en uit gaat. Om te voorkomen dat de helft van de gasten of het personeel ziek wordt, zijn ze hier heel streng als het om hygiene gaat. 1 van de andere nieuwe meiden had 1 keer diarree en moest gelijk 24 uur in het ziekenhuis op het schip blijven, om een diarree epidemie te voorkomen :o

Tot nu toe vinden ik en de andere nieuwe mensen Canada niet echt interessant. We gaan af en toe wel een paar uurtjes van het schip, vooral voor gratis internet. In sommige havens moeten we eerst met een bootje vanaf het schip naar het land, zoals in Bar Harbor en gisteren in Gaspé. Daarna moesten we ook nog met een shuttle bus, deze keer een gele schoolbus. Uiteindelijk hadden we nog maar 1,5 uur om rond te lopen en een lekkere ijskoffie te drinken, omdat we om 4 uur alweer aan boord moeten zijn. Het schip vertrok om 5 uur en de crew moet een uur van te voren weer terug zijn. Vandaag blijf ik aan boord, tussen de 2 diensten in ga ik leren en een beetje uitrusten. Morgen kan ik niet weg, omdat ik dan long watch heb, dat is een extra dienst van 1 tot 4 uur. We zijn toch al in alle plaatsen geweest waar we nu heengaan, dus dat is niet zo erg.

Slaap lekker allemaal Xxxx

  • 17 September 2015 - 14:07

    Mama:

    Hoi lieverd, dank je wel voor het mooie verslag. We hebben dan wel regelmatig contact via whatsapp, maar dit is toch wel ff iets uitgebreider.

    Van deze reis krijg je dus vooral het heen en weer, van Canada naar de USA en weer terug. Het kan voor jou niet snel genoeg half oktober zijn, he? Als je op dit schip mag blijven tenminste. Ik hoop het wel voor jou, want de Caraïbische Eilanden komen steeds dichterbij. Maar eerst nog het laatste examen, as. zaterdag. Daarna zondag de graduation, daar kunnen we deze keer helaas niet bij zijn, Syllie. Wat jij schrijft over de buitenlanders, die gelijk vragen hoe het met je gaat, herken ik wel. Dat doen ze bij mij op het werk ook. Het zal wel een vorm van beleefdheid zijn. Ik hoop voor jou, dat je snel gewend bent aan het staren en knipogen van de Filipijnen, wel vervelend, maar jij bent toch niet vies van een beetje aandacht van het "mannelijk" geslacht, haha.

    Jouw verslag lijkt wel een promo voor cruises :-) Het lijkt mij in ieder geval heel gezellig, wat er voor de gasten en ook voor het personeel georganiseerd wordt. Jij hebt echt geen tijd om je te vervelen. Morgen wordt dus helemaal een drukke en lange dag voor jou, met die extra dienst, pff. Op deze manier heb jij helemaal geen tijd om GTST te missen (wat valt daaraan eigenlijk te missen?) Jij maakt in 1 week meer op de boot mee, dan wij bij GTST in een heel seizoen :-)

    Ik ben blij, dat het je tot nu toe niet is tegengevallen. Heel veel succes morgen met jouw lange werkdag en met het laatste examen op zaterdag. Een gezellige graduation gewenst, zondag en we gaan voor je duimen, dat je op dit schip mag blijven. We horen het wel van je en we kijken weer vol verwachting uit naar jouw belevenissen.

    Love you.
    xxx mama


  • 17 September 2015 - 22:14

    Sylvia Cornelissen:

    Haha als het leuke mannen zijn niet nee, maar hier word ik soms een beetje bang van!
    Het kan zeker niet snel genoeg half oktober zijn nee, maar ik zou het ook niet zo erg vinden om naar een ander schip te gaan hoor, Azie lijkt me ook wel wat.. Zuid-Amerika en het Caribisch gebied kan altijd nog, ga er liever op vakantie dan dat ik overal maar een paar uurtjes ben. Ben blij dat ik niet zelf hoef te kiezen, want dat zou ik echt niet kunnen, zoals altijd:p
    Ja denk ook dat het uit beleefdheid is, zal de volgende keer wel zeggen dat ik het beleefder vind als ze dat niet doen..
    Haha ik weet dat ik niet veel aan gtst mis, maar het zou wel leuk zijn als ik het na het werk nog even lekker kon kijken, maar dat zit er dit jaar niet meer in.

    Dankje! Ik hou je/jullie op de hoogte:)
    xXx <3

  • 17 September 2015 - 23:10

    Carla V. Wagensveld:

    Hallo Sylvia, het was weer een leuk verslag. Ik heb het weer met plezier gelezen. Het trekt mij zo omdat ik ook een cruise heb gedaan, dat vonden we zo geweldig. En de bediening was er goed. Onze kamer werd 2 keer per dag schoongemaakt en het bedje lag gespreid open, om zo in te stappen, haha.
    We hopen dit ooit nog eens een keer mee te maken. Nog veel plezier op het schip, en ik kijk alweer uit naar het volgende verslag. Groetjes en liefs van Carla. Xxx

  • 18 September 2015 - 09:12

    Marissa:

    Hoi Syllie,

    Wat leuk om weer een verslagje te lezen. Zo kunnen we er zelf ook een beetje van mee genieten (A).
    Ik ben blij dat het allemaal nog goed bevalt. Ook echt leuk dat er voor het personeel zoveel georganiseerd wordt, daar hebben ze van tevoren dus niks over gelogen :).

    Het is wel hard werken dus, maar de tijd zal daardoor wel super snel gaan.

    Aan GTST mis je inderdaad niks, maar ik kan me voorstellen dat je het af en toe wel fijn zou vinden om even lekker te kunnen relaxen.

    hahaha echt weer iets voor jou om zoiets tegen hen te gaan zeggen! Ik denk alleen dat zij dat minder beleefd vinden als je dat zegt :P.


    Ik kijk nu alweer uit naar jouw volgende verslag (K) xxx hele dikke kus van Maris <3 loveyouu!


  • 18 September 2015 - 10:08

    Miranda:

    Hee Syllie,

    Leuk verslag weer! Het klinkt veelal erg gezellig daar. Daar ben ik echt blij om. Stel je voor dat t tegen zou vallen ...
    Starende mannen? Vat het maar op als een compliment juist! Ze staren niet voor niets hoor mooie Syl!!!
    Succes met je laatste examen. Ben erg benieuwd naar je volgende verslag, want dan weet je welke cruise je gaat doen. Succes morgen, gezellige graduation gewenst!
    Heel veel liefs van mij X

  • 18 September 2015 - 10:19

    Miranda:

    Ps : ook leuke foto's :-)

  • 18 September 2015 - 22:20

    Sylvia Cornelissen:

    Dankjewel voor de leuke reacties! ☺️
    Waar zijn jullie toen geweest Carla? Ik hoop ook voor jou dat je dat nog een keer mee gaat maken. Lijkt me ook echt heel lekker om als gast op een cruiseschip te zitten, ipv als stewardess;)

    De tijd gaat eigenlijk juist niet snel Maris, omdat we 2x per dag moeten werken lijkt het net of er 14 dagen in een week zitten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia

In 2015 ben ik aan boord gegaan van de Seabourn Quest. Mijn reis is begonnen op 1 september in Montreal - Canada. Via het Caribisch gebied en Zuid-Amerika, is mijn reis op 12 januari geëindigd in Montevideo - Uruguay. Ik heb heel veel (ei)landen gezien en veel meegemaakt in deze 4,5 maand. Het was geweldige tijd!

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 978
Totaal aantal bezoekers 5221

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 31 December 2015

Werken bij Seabourn Cruise Line

Landen bezocht: